سلامت

ورزش های مناسب برای بیماران دیابتی

کدام ورزش ها برای بیماران دیابتی مناسب است؟

ورزش برای افراد دیابتی بسیار مفید و ضروری است، زیرا فعالیت بدنی می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند، عوارض دیابت را کاهش دهد، انرژیتان را افزایش داده و کمک کنند که بهتر بخوابید. اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید باید با این بیماری بجنگید و یکی از روش ها، ورزش است. اما باید بدانید که چه ورزش هایی مناسب شماست. در ادامه ورزش‌هایی که برای افراد دیابتی مناسب هستند، توضیح داده می‌شوند:

پیاده روی: این ورزش یکی از بهترین و مؤثرترین فعالیت‌ها برای افراد دیابتی است. با پیاده روی ساده می‌توانید سطح قند خون را کاهش دهید و احساس خوبی پیدا کنید. در طول هفته حداقل 150 دقیقه پیاده روی را برنامه‌ریزی کنید و به آرامی میزان آن را افزایش دهید.

دوچرخه‌سواری: دوچرخه‌سواری هم یک ورزش کامل و خوب است. این ورزش می‌تواند به کاهش استرس، بهبود قلب و عروق و کنترل قند خون کمک کند. سی دقیقه در روز و سه تا پنج روز در هفته، ضربان قلب را افزایش داده، قند خون را سوزانده و بدون آسیب به زانوها و دیگر مفاصل، در کاهش وزن به شما کمک می کند.

شنا: شنا به شما امکان می‌دهد عضلات بدن را کامل تمرین کنید و یک فعالیت غیر وزنه برداری را انجام دهید. شنا همچنین بهبود تنفس و تقویت قلب و عروق را نیز تسریع می‌کند.

تمرینات مقاومتی: تمرینات مقاومتی با استفاده از وزنه‌ها، ماشین‌های وزنه‌برداری یا تجهیزات استفاده شده در باشگاه ورزشی انجام می‌شوند. این تمرینات ضعف عضلات را رفع کرده و به بهبود توده عضلانی و بیشتر سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کنند.

فوتبال یا بسکتبال: بازی‌های تیمی مانند فوتبال و بسکتبال می‌توانند به کاهش وزن، بهبود توده عضلانی و کاهش قند خون کمک کنند. اما قبل از شروع به این فعالیت‌ها، بهتر است با پزشک خود در مورد میزان فعالیت‌های ورزشی صحیح صحبت کنید

 بالا رفتن از پله ها: این روش، راهی سالم و ساده برای سوزاندن چربی هاست و باعث می شود که قلب و شش ها سریع تر فعالیت کنند. بالا و پایین رفتن از پله ها به مدت سه دقیقه، یک یا دو ساعت بعد از غذا، روشی مناسب برای سوزاندن قند خون است.

تمرین قدرتی: این روش، قند خون را کاهش داده و به تقویت عضلات و استخوان ها کمک می کند. اگر دو بار در هفته آن را انجام دهید (به علاوه‌ی فعالیت‌های هوازی)، بیشترین نتیجه را از آن می گیرید.

یوگا: این ورزش به عنوان ورزشی کم فشار شناخته شده که می تواند فرد را نیرومندتر و منعطف تر سازد. هم‌چنین یوگا می تواند به تعادل نیز کمک کند. حرکات، حالات و تمرکز بر تنفس می توانند استرس را کاهش داده و به تقویت عضلات کمک کرده و سطح قند خون را ثابت تر نگه دارند.

 رقصیدن: این مورد می تواند روشی مفرح برای ورزش کردن باشد. بدنتان را به مدت 25 دقیقه و سه روز در هفته برای کمک به قلب، کاهش قند خون، کاهش اضطراب و سوزاندن کالری‌ها تکان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *